Förskola eller inte... ;)

Va på "firmafest" i fredags, mycket trevligt! Bestämde mig faktiskt för o köra, inte likt mig för fem öre, haha.
Blev en diskussion om "varför man har barn på förskolan", tycker detta är intressant va andra tycker.
Jag själv har mitt barn på förskolan för att jag ska kunna jobba o tjäna pengar, så vi har mat, husrum o kläder mm. Skulle ja ha möjligheten o ha henne hemma så skulle ja ha de direkt, men de funkar ju inte riktigt så...
Jag tror ju på att de bästa barnen har är sina föräldrar, ok är de nån "speciell" familj kan de faktiskt va bäst för barnet att vara på förskolan men de är enstaka fall.
Sen är de upp till föräldrarna o stimulera sitt barn efter behov. 
Så frågan: Är de för barnets behov eller för förälderns behov barnet går på förskolan? ;))

Ja alla tycker vi olika=D
Nu är de ju så att vi måste lämna våra barn på förskolan för att jobba, söka jobb, sjukskriven mm. 
Huvudsaken mitt barn trivs så är jag nöjd, för de är ju de bästa man har man lämnar bort. Ja struntar i om man klipper, klistrar, är ute, inne, matte, skriva bla bla bla. Huvudsaken mitt/mina barn trivs, a & o för mig. 

Sen va de en bland oss som inte förstod varför de är så många som lämnar bort sina barn för att tex handla, tvätta, reovera mm För henne va de naturligt att barnen ska få vara med på sånt, å de kan ja hålla med om.

Ja ni kan ju tänka er hur länge diskussionen höll i, haha.



 Igår röjde vi lite här hemma, sen grannen som middagsgäst. Ville tacka för hjälpen med allt =D
Ät pastao kyckling gratäng, mumma. Efterrätt ananaspaj.



Kram M
 

Kommentarer
Postat av: J

Jag håller med dej fullt ut!! Å jag tror inte jag hade tänkt annat om jag hade haft annat yrke heller :-)Vad gjorde föräldrarna förr? Barnen var med överallt men då var oftast mammorna "hemmafruar" el dagmamma. Men jag tror ju på fler föräldrardagar, klart jag hade velat varit hemma med mitt barn tills skolan börjar. Småbarnstiden går fort och det tror jag alla skulle tänka på. Man missar mycket då man arbetar och har barnen på förskolan men måste ju få in pengar också ;-) Men man tar vara på all ledig tid såklart! Jag förstår ju inte heller då föräldrarna lämnar sitt barn på förskolan fastän de är LEDIGA... Klart är som du säger, VI som föräldrar är barnets BÄSTA! Kram J

2011-10-09 @ 15:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0