Olika

Alla är vi olika... Jag tror att människan har svårt att acceptera de.
Jag tycker o tänker ganska mycket, eller de gör vi nog alla, men jag försöker o tänka att de är mina åsikter o de va jag tycker, men ibland är de svårt o de bara bubblar fram va ja tycker =P
Får jag veta en sak som framställs som "negativt" så försöker ja vända på de o tänka att de kanske finns en orsak till varför den sa eller gjorde som den gjorde. Går inte att tänka så jämt men...
Vissa saker tycker ja inte är ok, nu när ja prata om olikheter, tex barnmisshandel mm mm.
Men ber nån mig om råd så är de klart att ja ger de jag TROR är rätt, men de är ju inte säkert de är rätt, hehe. 
I bland vill jag ha råd o hjälp, men de är jag själv som väljer hur ja vill göra med rådet/hjälpen ;-)




Människor är som snöflingor

* tänker olika
* tar beslut på olika sätt
* använder tid på olika sätt
* kommunicerar på olika sätt
* hanterar stress på olika
* hanterar känslor på olika sätt
* hanterar konflikter på olika sätt

=) =) =)

Kram M












 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj va du har bloggat! Kul :-) jasså du är utan karl ihelgen... Njut av din egentid ;-) Va har du nu sagt utan att tänka?? Blir ju nyfiken på de skojsiga haha Å visst är vi alla olika och TUR är väl de många ggr. Du är ALLTID en lyssnare, hjälper ger råd å så... Men vi runtomkring dej finns för dej åxå, de vet du. "snöflingan" känner jag igen :-) Ha de bra min vän KRAM

2010-09-04 @ 22:43:39
Postat av: Anonym

De kommer små inlägg lite då o då =P Egen o egentid, barnen är ju hemma + en till, men ja har varit karlfri ;-) Snöflingan gillar ja, man får sig en tankeställare, vi är OLIKA =D

2010-09-05 @ 08:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0