Stressiga mamman

Vet ni va jag har gjort?!?!?!?!?
Inte konstigt att sådant händer eftersom jag stressar runt hela tiden...
Jag mår fruktansvärt dåligt över de, tänkte inte blogga om de först men nu har de gått några dagar;-)

Detta hände i fredag vid 15.30 tiden.
Säger till min äldsta grabb "Ska vi ta o fixa håret så de är fint till du ska knäppa kort"
Han va lite osäker först men sen satt han sig så snällt på stolen.
Jag börjar klippa o allt ser så fint o bra ut. Tar bort själva plastgrejen o fixar polisongerna i samma veva ringer den där telefonen som den alltid gör... När jag pratar lägger jag ner den där "klipparen", eftersamtalet som tar ca30 sek ska ja fortsätta o då har jag glömt vad jag höll på med o börjar nästan mitt på huvudet, ritsch säger de o jag bara skriiker!!! Grabben tittar på mig o säger "Va hände mamma" Jag står bara o försöker hålla tårarana tillbaka. Kaos i mitt huvud "Va fan gör jag" Som tur va de ju inte mitt på huvudet, mer snett, typ 4 cm brett o 10 cm långt...

(inte han på bilden, han har mer hår ;-)


Alltså detta va ju inte bra =( Följer med honom in på toaletten o då börjar han grina, snack om usel mamma=(
"Vi ska fixa de här" säger jag o försöker lugna ner både honom o mig själv.
Kanske kan fixa nån blixt eller mönster säger jag o har inte en plan över huvudtaget egentligen.
Ringer akut till frissan o säger va som hänt, fick tid på en gång.
Tog grabben, på med kepsen o ner till frissan. Innan jag tar av kepsen säger ja till henne " Svimma inte"
Hon bara flinar, hon kanske har sett värre tänkte jag för mig själv för att jag skulle må lite bättre=)
Hon pratar med k o frågar om han vill ha en typ tuppkam, han svarar glatt ja.
Efter de är klart så skiner han, puh.
Han blev en cool grabb istället=)
De syns ju lite om man vet om den där missen jag gjorde, men inget man tänker på, ser ut som de ska vara så=)
Han är rädd för en sak o de är att de ska skratta åt honom på skolan, om dom ser de jag gjort, själva frisyren är han hur nöjd som helst med!
Tänk om nån kommenterar detta i morron då kommer mammahjärtat att blöda vill jag lova=(
Då skulle jag som mamma vilja göra nått med dem, tänker inte ens skriva vad! Vet ju hur barn kan vara i dags läget tyvärr.
Alla som sett honom nu har inte ens sett de jag gjort utan bara berömt hans frisyr=)=)=)


Nu pratar vi inte sån tuppkam, haha



Mer i detta stuk, fast ändå inte.
Han har lite kortare på huvudet o mer hår på sidan, inte så där kal;-)

Jag som mamma tycker iallafall att han blev skit snygg.
Kommer inte göra om denna miss nått mer, fy fan va dåligt ja mått.
Nu känns de bättre, måste bara fixa håret med gelé eller vax varje morron innan skolan.

Kram M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0