Mosters ord

Läste detta som min moster skrivit, tycker hon har så rätt i de hon skriver, så jag måste lägga ut detta :



mitt,ditt,våras,deras


funderar mycket på sistonde, om de "nya", det händer nått hela tiden,o det är nog normalt. men visa behöver längre tid att smälta det nya.

vi vuxna,kan annvända oss av våra erfarenheter, men barn bär inte med sig ännu så mycket i ryggsäcken.det är viktigt att vi vuxna hjälper dom att fylla sin ryggsäck så bra som möjligt.

att få med alla på båten, vad är då viktigt på båten, jo att vi alla är med, och vet vad vi är med på.att vara kapten på en skuta, det är enkelt, men att få med manskapet, kräver sin roll

kommer inte alla med i båten, när den sticker iväg, blir det ett stort jobb att senare, OM det går att hämta tillbaka den som blev kvar, på bryggan.........det kan också vara för sent för vara efterklok, så bryggan är tom, när jag KAPTENEN styr båten tillbaka.....

tänk alltid till två gånger, bolla idéen, med dej själv/andra, och helst med någon som kan ge kritik negativ positiv(ger INGET med JA sägare)för de kanske är för sent att vara efter klok.....

försök att alltid, ta de lugnt, med allt nytt, de hinns, (kolla nya arbetsledare-ivrig-styr o ställ-energi=kaos i gruppen,) ALLT tar sin tid, och det är då vi få BRA resultat....

Kram M

Ps. Visste inte moster att du var så djup ;-) Ds.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jisses vilken djuping. Funderar hon på att sadla om till hjärnskrynklare, haha/V

2009-01-10 @ 22:22:13
Postat av: Fruj

Haha, ja jag tror de ;-)

2009-01-11 @ 08:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0