Nu är julen över

Gu vilken mysig julafton vi haft!
Vi va nästan hela tjocka släkten 19 st. De som saknades va mina systrar o sambo o lilleman. Fick som tur va träffa dem på julaftonskvällen hos mamma o pappa.
Julmaten va super god, inge stress o barnen tjatade inte speciellt mycket efter tomten.
Men när de väl fick sina julklappar va de super glada tror ja, yngsta grabben bara skrek "kolla kolla va jag fått" efter varje julklapp (som vi inte visste va de va i, hade ju både handlat dem o slagit in ;-) Äldsta grabben öppnade lugnt o titta på varje grej, lillgumman öppnade ivrigt och sa "åååååå" efter varje julklapp.
Efter vi städat så packade vi o åkte till mamma o pappa.
Där lekte vi julklappsleken, alla hade köpt en julklapp var för 30 kr som vi la i en hög på bordet.
Fick man en 1 eller 6 på tärningen fick man ta en julklapp, när alla julklappar va tagen öppnade man o la dem framför sig. Då ställde vi en klockan, man får inte veta tiden. Sen börja man slå tärningen igen, fick man en 1 eller 6 fick man ta en julklapp av någon annan. Snacka om rolig lek, nerverna ligger utanpå kroppen. Min man o min pappa blev utan julklapp, grabbarna fick två var.
Bästa kommentaren va när min yngsta son slog en 6 o tar julgranskulor av sin mormor o vänder sig till mig o viskar " mamma får jag sätta dom här i granen" ja hinner svara " du kanske inte får behålla dom" o i samma veva slår hans morfar en 1 o tar julgranskulorna av honom. Julgranskulorna åkte fram och tillbaka mellan olika men de slutade faktiskt hos yngsta grabben ;-)

25/12 Mammas födelsedag o jag o min man firade 10 år =)=)=)
Vi åkte på bio o såg "Luftslottet som sprängdes"



Efter åt vi middag på Restaurang Viktoria


Ja åt FILÉ MIGNON BLACK & WHITE
En skiva oxfilé med tryffelsås &
en skiva fläskfilé med bearnaisesås.
Pommes frites

De va as gott!!!

Fick en sliverring o halsband med tillhörande örhängen, så fina!

Ringen ser typ ut så här, lite smalare






Av mig fick ha en ring=)

Kram M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0