Astma

Nu vaknade man av att min äldsta son hostade som ett tok. Astma blandat med skällhosta, så de blir en hemma dag för honom idag.
Kom så plötsligt, ingen symptom igår kväll, kanske går om fort, man kan ju alltid hoppas.
Känns som det var aslänge sen han fick astmaspray (peppar peppar)
Tänk när han var liten var man stammis på sjukhuset, då var han mer sjuk än frisk. Är så glad att de är så få gånger nu när han blivit äldre, har kanske fått bättre immunförsvar. När han var liten o snoret börja rinna eller han sa att han hade lite ont i halsen då visste man att snart får han svårt att andas, kom liksom som ett brev på posten.
Värsta gången var när han satt i soffan o sov (sov sittande mååånga gånger) Jag pratade i telefonen och tittade på honom medans. Han andandes riktigt tunga pipiga andetag, han var blek i ansiktet. Så blev de precis som han inte fick åt sig nån luft, typ som någon "stängde" av.  Jag fick råpanik, ser i blicken på han att de är nåt som inte stämmer, slänger på telefon trycker in hela astma sprayen i munnen, helt fel för han hade ju en sån här bubbla som han andades i, men jag fick för mig att de skulle värka bättre.
Springer ut med grabben i bilen, ringer mamma o plockar upp henne på vägen, var tvungen att ha någon med som satt med honom för han nickade till hela tiden precis som han skulle bli medvetslös. Släppte av mamma o grabben mamma springer in, jag parkerar kommer efter också springandes naturligtvis. In på rummet där mamma och han satt, nu är han ännu mer vit i ansiktet, läpparna började skifta färg och i samma veva som jag kommer in så börjar han kräkas så de innebar att han inte allas fick in nån luft.
Nu blev jag en hysterisk grinande mamma som sprang till sköterskorna och skrek att grabben inte får nån luft och att de fick göra nåt! De kom 2 st läkare från två olika håll o tre sköterskor, kommer faktiskt inte ihåg va som hände där, jag måste ha fått nån black out. Tror de gav nåt han fick andas i...
På natten vid tre kunde man se att han andes mycket bättre, fast de va inte riktigt bra. Läkaren konstaterade att läpparna fått bättre färg. Vi fick avgöra om vi skulle stanna kvar eller åka hem, jag ville naturligtvis åka hem.
Ja, de var EN av alla gånger man varit in...

Min äldsta grabb fick astma, min yngsta grabb fick problem med öronen, massa öroninflammationer och vätska i öronen så de blev rör, ser ut som de ska operera in ny, vätskan har kommit tillbaka o han hör jätte dåligt. Hoppas lillgumman slipper få nåt, lite förkyld är ju ok men inge kul att åka in på sjukhuset var o varannan dag.

Läkarstation vill man INTE gå till, var upp dit EN gång när grabben hade svårt att andas. För de första hittade de inte grejerna som han skulle andas i sen frågade de mig hur de skulle vara... Kändes som de hade noll koll.




Kram M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men fy och usch, det är inge roligt när barnen är sjuka. Hoppas han piggar på sig. Klippkortet på sjukhuset hoppas jag du fått kasta.../ V

2008-09-26 @ 08:52:13
Postat av: Fruj

Japp, klippkortet är borta=)

2008-09-26 @ 11:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0