Håret där "nere"

Nu va de ett tag sen man skrev, kul att de är så många som frågat vart man tagit vägen=)

Jag o syrran J satt i bilen på parkeringen i birsta, så gick de en gammal farbror förbi
Jag      " Tänk när min B går så där, alldeles grå hårig"
Syrran "Vaddå ,va menar du, så där stappligt?"
Jag      "Nä, alldeles vit på huvudet"
Syrran " Jasså, ja de vore ju inte så konstigt om han fick grått/vitt hår eftersom hans mamma har de och även pappan hade de"
Jag "    Men du, va händer med håret där "nere" blir de också grått/vitt"
Syrran "Men gud inte vet jag" med skratt i rösten
Jag  " Men de borde du veta som tvättat så många puppilurer o snurve duttar" gapskrattar (hon jobbade i hemtjänsten i sommras)
Syrran " De har jag aldrig tänkt på!"

När vi sitter där och dividerar  och inte kommer fram till något så tar jag och ringer moster E för hon borde ju veta tänkte jag. Och alldeles riktigt=) Först börjar hon småskratta när jag frågar och sen säger hon så här " Tänk så här... Samma färg som man har på ögonbryna har man där "nere" haha.
Snacka om att jag kommer glo på allas ögonbryn hädan efter så de är bäst ni färgar eller sminkar dem om ni vill att jag inte ska veta färgen, hihi.


     

Kram M

Kommentarer
Postat av: J

Haha Nu fick du mej ett gott skratt!

Min humor hihi :-)

Men du vännen, de där har vi disk. förut ;-)

2008-09-04 @ 17:05:16
Postat av: Hanna Helt

Hej, kolla gärna in min blogg :) PUSS

2008-09-04 @ 17:09:29
URL: http://piinkiie.blogg.se/
Postat av: A

Du är knäppare än jag trodde!:)

2008-09-04 @ 17:49:35
Postat av: Anonym

Det var en riktigt bra fråga!!

Nu ska jag kolla på alla kunder som kommer in i helgen. Jag kanske ska köra lite statestik!!/ V

2008-09-04 @ 21:08:56
Postat av: Fruj

Haha, ja de va därför jag kände igen svaret jag fick av moster. Kunde bara ha ringt min vän=)



Ja, lite knäpp är jag, de bjuder jag på =) Hoppas du vågar umgås med mig ändå A ;-)

2008-09-04 @ 21:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0