Funderar

Funderar över en sak... Har fått många frågor om varför jag har min 5-åriga son hemma, fick en senast igår.
De låter på folk som det är konstigt, men för mig är det absolut inte konstigt. 
VARFÖR ska han vara på dagis om jag är mammaledig, ge mig en BRA anledning...
Jag försöker njuta av den tid vi kan få tillsammans innan han MÅSTE gå i skolan.
För mig är inte dagis eller förskola som de heter till för att jag ska roa mig, städa, handla etc.
Där ska man kunna lämna in sina barn om man ska jobba och även om man har blivit sjukskriven naturligtvis.
Ska jag ta upp en plats som någon verkligen behöver för att kunna jobba, I don´t think so!
Kommer också frågor som typ han behöver  ju stimulans, ja och vad är jag som mamma till för???
Självklart finns de dagar som är mer jobbigare än andra då jag bara skulle vilja lämna bort han några timmar och vila öronen men de är ju JAG som skaffat barn. 
Om inte den här regeln skulle finnas att man får ha dem på förskolan när man är föräldrarledig så skulle de finnas MASSA barn hemma. Då skulle man kunna träffas på lekpark, kyrkis, hemma hos nån etc
Skönt att få ur sig lite, haha.

Kram M


Kommentarer
Postat av: A på gatan ovanför

Vet du att för ett par veckor sen hade jag om min vän Ullis denna diskussion. Folk är idioter som inte tar vara på tiden med sina barn och lämnar ifrån sig dem FAST DE INTE ENS JOBBAR! 7-16 varje dag för att föräldrarna tycker att det är jobbigt! Sjukt...Och skulle alla ha barnen hemma så skulle det ju inte vara tomt i lekparkerna på vardagarna. DU GÖR SÅÅÅ RÄTT!

2008-09-20 @ 12:05:50
Postat av: Anonym

HELT RÄTT skrivit!!!!

Tänk om ALLA kunde tänka så :-)

SJÄLVKLART är förskola till för att man ska kunna ha barnen någonstans då man jobbar eller som du säger, när man är sjukskriven.

Det bästa barnen har är sina föräldrar, dem som de vuxit upp med.

2008-09-20 @ 14:25:52
Postat av: dagboken1

amen DE är helt rätt, finns nästa inget barn som kräver ett soialt liv, MEN stimulans,o där kommer föräldren in....varför skaffa man barn...jo av egoistiska själ...JAG VILL HA BARN!!!man offrar inget, man har gjort ett val!!EN stor skillnadlilleman trivs bra hemma....moster e

2008-09-20 @ 15:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0