En besvärlig kund

Jaha, då har man varit en sån där surpuppa till kund idag ;-)
Va tvungen att åka till Maxi i morse för att köpa en ny roller, dax att måla den svarta väggen.
Ringer och hör om syrran J kan följa med o klart hon ställer upp.
I morron fyller svärmor år så då tänkte jag att jag kanske hittar något  att köpa så slipper jag åka två ggr (ekonomisk). Tittar på kläder, hittar en fin tröja och scarf, går till bokavdelningen och där är de en skylt ta 3 betala för 2, I like it!!!
Tar 3 böcker en som kostar 49:- och två som kostar 39:- alltså ska jag betala 88 kr. När jag betalat och kollat kvitto så har jag betalat för alla 3, usch va less jag blev.
Går till kassörskan och frågar om de inte va ta 3 betala för 2, då fräser hon " Nä, jag vet inte, du får gå till kiosken"
Då vänder jag och muttrar "Inte undra på att de blir fel om man inte vet nåt", pratade nog liite högt för jag tyckte hon va otrevlig, så där hamnade man naturligtvis på samma nivå, hehe
Går till kiosken tar nummerlapp och väntar (hatar att vänta, tycker de går onödig tid av mitt liv). När det äntligen är min tur så vet hon lika lite, ringer och hör och då säger den att de är bara de böcker som är märkta med röda lappar.
Tjurig som jag är så går jag in igen för att titta om det står på skylten, annars är de missvisande, eftersom skylten hängde ovanför alla böckerna. Såklart så står de bara "Ta 3 betala för 2, du får den billigaste gratis" ovanför ett bord fullt med böcker. Tillbaka till kiosken och säger att det är en missvisande skylt, och att jag vill lämna tillbaka den boken som inte är rödmärkt och ta en med rödlapp så den blir gratis. Oj, va tanten blir sur, " Ringer efter en som får hjälpa dig"
En yngre tjej kommer och jag förklarar för henne samma sak, visar henne vart jag tagit böckerna och då säger hon att jag ska ha den billigaste gratis. Hon sa att de hade varit strul hela morgonen med allt möjligt, inget som stämmer. " Å, här kommer jag, en sur kund" flinar=)=)=)
Går tillbaka till kiosken för att få pengarna tillbaka, vet ni vad hon säger, att jag måste ta en ny kölapp, hela min värld rasa, måste ha synas på mig, såg väl ut som jag sålt smöret och tappat pengarna.
Tillslut får jag igen pengarna skulle ha haft 29 kr men hon ger mig 54 kr, va på väg att säga att hon ger mig för mycket men h-vete tänkte jag, halvadagen gick ju åt allt strul som inte va mitt fel! 
Gud vilken surpuppa ja kan va ibland ;-)



Kram M


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart man ska klaga om priset är fel!! INGEN vill väl betala mer än vad man behöver??/V

2008-09-07 @ 21:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0