Utpumpad

Höll igång från 11 till 22 i går, ramla ihop som ett korthus när jag kom hem. Alltså de kommer sluta med att jag får en hjärtinfarkt eller stroke.
Tog med lillgumman o åkte å titta när min man tatuerade in sina barns namn på underarmen, blev skitsnyggt!
Direkt till Ikea o mötte upp systrarna, köpte present som grabbarna ska ha med på kalaset.
Leta en klänning som jag ska trivas i, oj va svårt de var. Hittade en som jag tyckte va "smart", de var liksom tyg på tyg på tyg, typ volang hela vägen ner från under bysten. Å vips så syntes inte put magen o stor arslet, den villade bort allt men jag kände mig som en fågel. Ringde systrarna o bad de komma till provhytten, ville ha smakråd. När yngsta syrran öppnade å tittade så sa hon "Flaminko" med ett brett flin, den andra tittade på mig som ja inte vore klok. OK, ja såg ut som en fågel, de inte bara kändes så... den gick bort. Fortsatte leta, kände mig jätte stressad, hade fortfarande inte ätit middag o klockan hade blivit 19. Men så va vi på en affär som jag aldrig brukar titta på kläder åt mig själv, där hittade jag en skit snygg klänning men då säger  syrran J "Ja har typ en sån som du kan låna" Blev inge köp av klänning, tänkte de ordnar sig, positiv som jag är i bland...
Gick till Mc o beställde med oss mat som vi åt i bilen på vägen hem, ingen mat ro här inte, de finns inte.
Väl hemma så hade vi besök som ja hann träffa i en halvtimma sen va de dags att skjutsa mamma till jobbet.
Syrran fick övningsköra henne dit, sen till andra syrran o hämta klänningen, den blev kanon, gud va glad jag blev!
Ner med syrran som skulle hem o där blir vi stående för de där förbaskade j-vla tåget!
När jag kom hem gick ja som en zombie in til badrummet, gjorde i ordning mig, upp i säng, amma o somna.

Idag ska ja gå i slit o släng kläder, inte gå utanför dörren förrän vi ska på festen. Ska bara ta de lugnt, tror ni på de ;-)
Jag KANSKE ska lämna lillgumman till syrran för första gången när vi ska på festen, har inte bestämt mig riktigt än. Kanske inte är så bra att ta med henne, de kommer spela rätt hög musik, de är ju fest=)
Känner att jag litar på henne till 100% men vill inte att de ska bli för mycket för henne, hon har ju faktiskt en nyfödd också, få se va som händer.

Nä, nu ska ja ta fram korten jag skrev ut i går o lite papper, lim o olika saxar. Nu blir de klippa o klistra ett kort till hon som fyller 40, kul!


Kram M

Kommentarer
Postat av: LogLady

Kanon att det löste sig med klänningen till slut, men du MÅSTE lugna ner dig nu! Har du problem med nerverna människa? :)) Skulle aldrig orka hålla det tempot dag efter dag.



Nej det är nog ingen vidare idé att ta med A på festen, du kan behöva lämna bort henne också, hon är ju STOOOR nu:)

2008-10-03 @ 10:46:27
Postat av: Anonym

o mitt i alltihopan kom ja på kaffe!!!/moster e

2008-10-03 @ 13:56:08
URL: http://dagboken1.blogg.se/
Postat av: Fruj

Lovar att lugna ner mig lite nu, men jag tycker om kaffefrämmande=)=)=)

2008-10-03 @ 15:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0