Tjurig

Ok, ska erkänna till alla jag känner, jag är TJURIG, hehe.
Kommer ni ihåg att min man skulle fixa middagen i torsdags o ja undra va de var för "baktanke"...
När han ringde o sa att han skulle fixa maten så redan då tänkte jag att den är klar när han kommer hem för annars hungrar barnen ihjäl.
Jag började koka potatis, slutade med att potatisen blev bränd pga att jag kokade på 6:an hela tiden, hade glömt bort den, höll på med konflikter med grabbarna. Var bara att sätta på en  ny kastrull med potatis, började steka köttbullar.
Så när min man kom hem så var maten klar, behövdes bara duka.
De första han säger när han kommer in "Är maten klar, ja skulle ju göra den, gå upp o vila nu du så tar jag över nu"
Jag tittar på honom med en sån där liten "är du dum" blick o säger "Allt är ju klart o ja kan väl inte gå upp o lägga mig hungrig, ska jag bara ligga o stirra i taket...."
Ger barnen mat först, ser på min man att de är nåt...
När vi sätter oss frågar jag va han hade för "baktanke" med att göra mat o att jag skulle vila. Han ser konstig ut o säger att de inte är nåt, snacka om att de stod "Jag ljuger i pannan"
Efter mitt tjat så säger han "Jag kanske vill köpa en ny hockeyklubba men jag vet att de inte blir nå mer hockey grejer"
Ser även då att han ljuger. Sitter o pratar så kommer moster B utanför o bara stirrar in o jag fattar ingenting.
Nu till poängen!
Min gulliga moster B skulle ta ut mig på restaurang, skulle vara en överraskning
Å jag som är så TJURIG skulle ju naturligtvis ha lyssnat på min man o lagt mig, hehe
Men moster B, tanken var god o jag uppskattar den oerhört mycket!!!
Skulle ha varit jättemysigt att bara sitta still o njuta av den goda maten o bara surra med sin moster=)
Hon hade även köpt ljus, ljusfat o ett guldhjärta som hon skulle ge på restaurangen men blev på min bro istället...
I kortet stod de
Du är bäst...
Tack för att du finns!
Kram Moster

De ända min man sa " Du skulle ha lyssnat på va jag sa" (Stackarn)
Jag KANSKE har lärt mig något av de här...
En sak kom jag fram till, jag är jätte TJURIG=)

Men återigen TACK moster B!
Bra försök min man, bättre lycka nästa gång!



Visst var de hit du tänkte ta mig???

Kram M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha så kan det gå...Nästa gång kastar du dig i säng och vilar..../V

2008-10-13 @ 10:24:11
Postat av: sandrqa

ha ha jag tror jag skrattar i hjäl mig...så typiskt dig. Det ska vara på ditt sätt va? Stackars B. kram S

2008-10-13 @ 10:52:11
Postat av: Anonym

JA va ska man säga!!!!eva

2008-10-14 @ 08:24:42
URL: http://dagboken1.blogg.se/
Postat av: Moster B

MIN LILLA LILLA TJURMOPPA.. JA VET DU hur go mat de har på Tandoori House..mums.. men men jag får väl göra som B..älska dig för den du är! kram på dig.





2008-10-14 @ 13:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0