Föräldrarmöte

Va på föräldrar möte i går kväll o ja säger bara hjälp!!! Va är de med vissa människor...
Jag är en sån här människa som inte säger så mycket i STOR grupp, så jag studerar mest när de andra pratar, o ja säger bara hjälp, hjälp, hjälp!
Men va MÅNGA speciella föräldrar de är i klassen...
Diskussion om klasskassan var den som tog den mesta delen av tiden.
Jag är inte den som är den, så jag kan sälja eller skänka en slant till klasskassan. Men sen finns de vissa som VÄGRAR sälja å då blir hela klassen lidande, för är de minst en som inte vill så kan man ju inte tvinga...
Sen finns de vissa föräldrar som är åt andra hållet o ska överdriva, inget som är bra, haha
En sak retade jag upp mig på oerhört.
En förälder som undrade om de fanns tid o plats för hennes son om han kunde göra läxan på fritids eftersom han hade så långa dagar o när han väl kom hem så var han helt slut o orkade inte med läxan.
Ok, de kan jag köpa, att han kan få sätta sig i ett rum o göra sin läxa men man kan inte kräva att en av fritispersonalen ska sitta med honom för de finns andra barn på fritids än han.
Men de som retade mig mest är när hon säger "Vissa dagar har han ju fotbollsträning också o då orkar han inte alls"
Men va f-an! Skolan går i första hand, då kanske han får sluta spela om han inte hinner med läxan. O va han inte trött efter en heldag på skola o fritids så han inte orkade göra läxan men hur f-an orkar han träna då??? Fattar ingenting ja!
Bet mig i tungan o tittade ner i bänken när hon sa de, PUCKO!!!
Är så glad A att du också är förälder i den här klassen så de finns nån VETTIG att prata med, TACK!!!
Nu har man blivit klassförälder också, så nu ska man fixa nå kuligt åt barnen, funderar på en halloweenfest=)

Nä, nu ska jag klä på barnen o ta en sväng till jobbet.




Kram M


Kommentarer
Postat av: LogLady

Hahahhaa, vilket JÄVLA kaos det var! Jag är oerhört glad att du är förälder i klassen jag med:) Men vad är det med folk? Unnar de inte sina barn att ha roligt? Det behöver inte kosta många kronor.

2008-10-07 @ 10:00:57
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Fruj

Håller med dig, fattar inte, sjukt!

2008-10-07 @ 17:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0