Magsjuka o öroninflammation

Jaha, då sitter man här vaken mitt i natta, kl 3.12.
Lillprinsessan brukar vakna vid 2 tiden varje natt o vill ha en tisseslurk.
Vaknade även i natt men tog inte bröstet utan fortsatte o sov på min arm, tyckte ja va mycke konstigt.
Ja, ja tänkte jag, skönt hon kanske inte behöver äta vid 2 längre.
Efter ca 5 min så får hon inte åt sig nå luft, hör hur hon försöker men går inte så jag skriker åt min man "HON KAN INTE ANDAS!" Samma veva som jag säger de så spyr hon upp jätte mycket slem, va säkert svårt att få upp när de var så slemigt därför de tog sån tid.
Stakars min man som sov i godan ro o blir uppväckt av en hysterisk fru,hon skrämde ju faktiskt livet ur mig. 
"Kan hon inte andas" säger han å sätter sig upp, har aldrig sett honom vakna så fort i hela vårt liv tillsammans.
Lillgumman blir lite knottrig på kroppen fryser väl o kanske feber pågång.
När allt de här hände så vaknar ju yngsta grabben o klagar på örat, å va ser jag, de har värkt hål, öroninflammation, stackarn va ont han hade. I med alvedon (ipren va slut) o försökte lägga han högt med huvudet, nu sover han äntligen, lillgubben!
Måste få en tid i morron så de får kolla.
Lillgumman ville naturligtvis inte sova efter hon spytt så jag ger henne bröstet, hon äter o somnar, precis när jag ska lägga henne i sängen så kommer väl de hon ätit upp lika fort... Oj, va mycket tvätt de blev, tur vi har tvättstuga i morron.
Ner till badrummet o bada henne, nu har även hon somnat.
Hoppas ingen annan av oss i familjen åker på magsjuka, tycker hon är väldigt liten för att få magsjuka första gången.
Ja, ja de här är livet med sjuka barn. Va länge sen jag "nattvaka" för sjuka barn.
Nu blir de sängen för mig så jag orkar med ett till uppvak=)

Kram M

Kommentarer
Postat av: LogLady

Men lilla gumman då! Låter faktiskt konstigt att hon skulle fått magsjuka, tror inte det är så vanligt att de får det när de är så små. När L hade öroninflammation i juni var hon ungefär lika gammal som A, jag kom upp till min säng och då hade hon kräkts ner allt! Men det berodde som sagt på örat. Jag ringde J "hon bara ligger och stirrar", han var hemma på 3 minuter tror jag....hemskheter.

2008-11-07 @ 08:29:24
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Fruj

Ja, för först trodde jag de va nån förkylning eftersom de bara kom slem... Så jag vet inte, kan de vara allergi? Tycker också hon är så liten för att få magsjuka. Vi får se va som händer. Ja kommer ihåg när hon fick öroninflammation, stackare där!

2008-11-07 @ 08:51:58
Postat av: Anonym

Stackars,stackars barn...Hoppas barnen kryar på sig snabbt. Inge roligt med sjuka barn. /Kram V

2008-11-08 @ 10:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0