Läsläxan

Då är man vaken igen då, känns som man nyss lagt sig.
Lillgumman är på toppen humör, pratar sitt språk, da-da-da-da.
Skrattar o kryper runt, tänk om ja kunde vara lika "happy" att kliva upp nu.
I dag är de kyrkis som vanligt o äntligen ska syrran med, kul!

Igår tjafsade jag o min äldsta son om läxan, inte kul att tjafsa om den varje dag, tar sån energi av en.
Han ska läsa den 2 ggr om dagen, då innebär de att han måste läsa en gång när han kommer hem o engång lite senare på kvällen. Men denna vecka har de inte alls blivit så, han har fått gått ut o lekt för man förstår ju om han inte vill sätta sig på engång när han kommer hem från en heldag på skolan. (Sen har jag inte orkat ta diskussionen)
Men igår gav jag mig inte, så de blev de tjafs. Han ville ju faktiskt leka med sin kompis som han sa, men läxan går faktiskt före, tyvärr.
Han o jag kom fram till att om han läser på engång när han kommer hem o engång efter maten så slippar han på helgen (har aldrig läst på helgen förrut heller) Få se hur de går, han är ju så duktig när han väl sätter igång. Måste tillägga att maten gör han på engång han får hem den så läsningen är väl inte hans favorit då kanske=)

Kram M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är det jobbigt med disskusioner om läxor! Min äldste son gillar inte läxor och har aldrig gjort. Trodde man skulle sluta disskutera läxor men det har hållit på i 6 år med ideliget tjat, hua. Visst är det onödigt bråk?? Hoppas att det går över i ditt fall...Barn är ju olika så jag ska inte skrämma dig, haha



Kram V

2008-11-20 @ 09:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0