Tant

Jaha, nu är man fyllt "tant" då=) Hela familjen åkte till Sthlm på MIN stora dag!
Tågresan ner började bra men sen kom de där myrorna fram i barnens byxor...
Men jag förstår dem, inte kul att sitta still i 3,5 timme, så de var bara att gå fram o tillbaka i gången.
När vi kom så gick vi in på Stadium o där hittade jag en vinterjacka, ååå va glad jag blev . Å  ännu mer glad när jag såg priset, hade kostat 500kr o nu 300kr, sånt gillar jag, kan de blir bättre=)
Vi gick in på lite klädaffärer, barnen undrade naturligtvis när vi skulle till BR.  Då svarade jag  "De är MIN dag idag så jag bestämmer" Jag gick åt BR hållet med flit men de visste ju inte barnen.
Väl inne i barnens paradis så hittade de sig en varsin leksak o blev jätte nöjd. Vi hittade 2 st julklappar  "Pirates of the Caribbean figurer" för 25 kr har kostat 169, billigt!
Sen tog vi riktningen mot Eden, dit vill jag alltid gå när jag är i Sthlm.
Vi korsade hötorget o där skrek de som tok alla i frukt/grönsaksstånden "Kom o köp, kantareller", de bröt naturligtvis också efter som de inte var svensk.
Min yngsta grabb som är en kille som lyssnar o studerar allt, snappade naturligtvis upp de. Så när vi kommer ut på gå gatan igen så skriker han "Billiga kantareller, kom o köp" de är ju inte så pinsamt men den där brytningen han hade på uttalet....
På Eden hittade man lite smått o gott, dop present till mosters lilla älskling.
Efter de skulle vi gå o äta äldsta grabben vill på  mcdonalds, då skrek ja rakt ut att dit vill jag absolut inte. De får vi ta på HANS dag=)
Jag bestämde mig för London men när vi kom dit va de fullsmockat med folk, fanns inte en chans att komma in med vagn. Så då stod vi där som ett fråge tecken o tänkte vart går vi då. Då kom min man på att vi skulle äta på ett ställe som vi sett från bron vid Åhlens varje gång vi gått där. Vi tog o promenera dit o där va de lika mycket folk men vi väntatde i ca 10 min så fick vi plats. Inga problem att gå med barnvagn där inte o superbra mat!
Jag o barnen frågade min man va han ville ha i farsdagspresent. Efter alla tips så betämmde vi oss för deon, så när vi var vid Åhlens så gick vi in på parfym avdelningen, grabbarna tyckte de va jätte kul o spruta på såna där sticks o lukta. Inte billig, men de är han värd=) Nu skulle grabbarna bara vara tyst o inte berätta, å de är inte alltid lätt, hihi.
Tågresan hem var ju inte klok... Min plan var att barnen skulle få leka med sakerna de köpt sen skulle jag läsa boken sen natti i knä. Jag förklarade för barnen innan vi klev på att man får inte prata högt eller springa i gången nu för de är kväll o de finns de som vill sova, de nickade o va så förstående.
Vi kliver på, de sitter still o är super lugna, men de fanns andra som inte var lugn. På kliver ca 8 st  glada berusade människor i åldern 40-55 o sätter sig bredvid oss, jag ville bara skratta. De prata högt, gick fram o tillbaka i vagnen. De pratade jätte mycket med oss o min yngsta son, äldsta la sig i Bs knä o somna i olivet. Lillprinsessan kämpade in i de sista, när yngsta försökte sova i mitt knä säger han "Mamma man fick ju inte skrika, ja kan inte sova för de där gubbarna" men tillslut slöt han de blå.
Tågresan kändes som den gick fort hem eftersom de var "action" hela resan. De blev svartsjuka, gick inte att undgå när de satt o disskutera. Sen så råkade en av de fulla tjejerna slå en annan passagerare när hon skulle ta flaskan från golvet som hon tappade. Passageraren bara skrek "VA FAN GÖR DU, SÄTT DIG NER FÖR F-N, NU ÄR MITT TÅLAMOD SLUT".
De hade fullt med ölburkar sprida på golvet så till slut säger jag till dem att de finns en sopkorg bredvid där de sitter o började hjälpa dem att plocka upp.
Snacka om att göra bort sig totalt, de har säkert ångest idag, de hade jag haft, haha. De var absolut inte otrevliga på nåt sätt, men otroligt fulla o på en opassande plats tycker ja. Va ju många barnfamiljer på tåget.
När ja pratade med syrran i mobilen så säger jag efter ett tag " jag är inte på finlands båten ja lovar" =)=)=)

Kram M

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTISSSSSSSSSSSSSS tant mia/moster e

2008-11-09 @ 20:32:57
Postat av: Anonym

Ni verkar haft det bra i storstan! Rolig idé att fara så där över dan. Tänk att vuxna människor beter sig som blaj ibland. Hoppas dom vaknar med ångest och pannknack!!!/V

P.S Hoppas du haft en trevlig födelsedag ser fram emot festen!!!

2008-11-09 @ 20:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0