Förskola eller inte...

Igår kom den där frågan upp igen "Varför går han inte på dagis?"

För mig är de inte konstigt att ha min yngsta grabb hemma, snart börjar han skolan o då FÅR han inte vara hemma, man ska väl ta vara på all tid som går att få.
Jag personligen tycker de är konstigt att man ens vill lämna sitt barn på dagis(förskola) om man själv är hemma,  men de är ju va jag tycker de!
Tänker inte skriva så mycke mer om de, har ju redan gjort de en gång, o ja blir ju så upprörd, haha

Tror ja ska skriva om roliga saker istället=)
I fredags hade hela tjocka släkten julpyssel hos mamma, så mysigt. Gröt o skinksmörgås åt vi också som varje år.
De grattade min äldsta grabb, han fick 400 kr som han ska få göra av med på måndag när han fyller år. Han verkligen längtar, han har redan lagt upp va han ska handla. Jag har ju tänkt att han ska köpa ett spel till Nintedo DS som han ska få av oss i morron, får se hur de blir...
Igår kom vänner med barn o gratta honom, han fick pokémonpärm, Spökis oTp (barnversion) Han var såååå nöjd med alla saker. Pärmen sprang  han ner med på sitt rum så ingen skulle förstöra, spelen spelande vi två omgångar i går efter alla åkt. Super kula spel till och med min man tyckte de va kul så då är de många +++++++++++++

Min yngsta grabb har sovit hos mormor o morfar inatt, mormor ringde i går o frågade om han ville o de ville han naturligtvis. 
Mina barn är inte borta så väldigt mycke så de känns jätte konstigt när de väl är de.  Som nu är de alldeles tyst, ja är ju van min surrkuse till grabb på morron, hans mun går ju i ett, hihi

Idag ska vi till syrrans svärmor med jultidningar, hon har sina barnbarn där i dag så de ska bli trevligt att träffa dem. Grabben är super rolig, kommer många roliga saker från honom, charmigt måste ja säga=)

Måste avsluta med:
Är de nån som kan ge mig en BRA anledning till varför barn(syskonet) ska gå på dagis(förskola) när föräldern är föräldrarledig...

Kram M

Kommentarer
Postat av: J

Jag hör åxå en massa! Träffa andra barn... LEKA... ÄLSKAR dagis... Jaha å min dotter lider absolut inte av att få med mamma o pappa på dagarna iaf, de kan jag garantera. VI är de bästa dom har. Jag går på kyrkis, träffar andra lediga barn o föräldrar, leker, pysslar ja listan kan göras lång :-) Varför skaffar man barn? För att man VILL va med dem förhoppningsvis. Tiden står inte still, helt plötsligt står man där med en tonåring ;-) Nä ta vara på tiden med era små kära säger jag åxå. Skoj m släktpyssel förresten. Vi höres Kram

2008-12-21 @ 14:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0