30-årsfesten

Va ska man säga om den... HELT LYCKAD!!! Jag är super nöjd, kul o få ha den med sin vän!!!
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja hmmm, vi kan börja på fredagkväll.
J o jag åkte upp till stugan för att duka o pynta till 70-tal, vi var där från 17 till 24, snacka om en hel arbetsdag.
Vi var supernöjda med utsmyckningen när vi åkte därifrån, men otroligt trötta.
Lördag åkte vi upp med maten, köttfärspaj o kykling/baconpaj. Gjorde färdigt salladen också. När jag står o skär så säger ja till J "De måste ha råtter här" För på spisen låg ett paket Knorr som var ett hål i som såg ut som nån gnagt på, så såg de inte ut när vi lämnade de, tänkte inge mer på de...
Hem duscha, klädde ut oss till punkare. Jag o J älskade punk musik när vi var yngre o punken kom sent 70.
Jag hade, svart skinnjacka, svart t-shirt som de stod Sex pistols på, svart/rosa randiga strumpbyxor, stövlar, nitbälte o armband, kedja runt halsen o pricken över i, rosa peruk=) J såg likadan ut fast hon hade rött istället för rosa.
När vi väl var uppe i stugan igen o satt på spisen så säger J att de luktar illa från spisen. Jag går dit o öppnar men ingen lukt, sätter näsan på sidan vid spisen o känner en vidrig lukt så de vänder sig i magen. Jag o J höll på att kräkas!
Jag bara skriker "De är säkert råttpiss" Sprang runt o öppna alla dörrar o fönster för de stank i hela lokalen, fy f-n.
J ringde till han vi hyrde av så han kom upp. Han drar fram spisen o va tror ni var där bakom... 2 st möss j-vlar som hade pissa o skitigt!!!
En smet som han döda med en sop o den andra försvann in bredvid diskmaskin... Klockan var då 17.30 o 18 skulle de komma...
När folket kom var vi lite stressad eftersom maten inte var värmd o klar. De fick ett varsitt halft kort som de skulle para ihop med sin bordskavaljer på så sätt blev de lite mingel. Vi hade varit snäll o satt sin partner mittemot för de värsta som finns är att sitta bredvid folk man inte känner.
J gick o förklara för alla att vi var lite försenad pga möss incidenten
Maten var på plats o sen rullade de bara på. Till efterrätt blev de päron med smält after eight, riktigt 70-tal.
Vi öppnade presenterna, jag fick:
* Systemkamera
* Extra blixt till
* Presentkort på Cliffords tatoo
* Presentkort på IKEA
* Trippeltång
* Halsband
* Presentkort på hårsalong samt middag på någon restaurang med mina svägerskor + svärmor
* Ljusarrangemang
* Pengar
* Blommor
* Wild africa
* Massa lotter
Tusen tusen tack  för de jättefina presenterna, är så nöjd!

Nu kunde man slappna av o sätta sig o prata med folk. Va 70-tals musik hela natten lång, haha
Sen va de dags för lite lekar, dagistanter som vi är=)=)=)
Vi delade in dem i 4 lag. Började med att leka leken "Vem ska bort" (Fem myror är fler än fyra elefanter 1974)
Va hur kul som helst o höra hur de diskuterade o undrade vilken sak som skulle bort o de va ju tvungen att tänka som oss, hahahaha.
Efter de fortsatte vi dansa, surra o dricka. Sen va de dags för charader, en från varje lag skulle komma upp o göra charader av en 70-tals film, lite extra poäng om de visste exakta årtal på filmen.
Efter de va jag super nervös för J o jag skulle ju bjuda på oss själv o spexa...
Kom överens om att köra sista leken som gick ut pa att komma på så många ord man kunde på kvinnas samt mannens könsorgan, fy f-n va mycke skratt de blev, allstå var får man allt i från, hahaha
Tror inte jag skulle kalla min mans för "köttfärslimpan" ;-)
Då var de dags för att bjuda på sig själv då, jag o j rappade om lite pinsamma saker vi gjort tillsammans. Ska tillägga att vi kan absolut inte rappa=)=)=)
Festen höll på till 3 då plockade vi undan lite så de inte skulle bli så mycke på söndag. Va hemma kl 3.30 efter en mycket lyckad kväll.
Tack min vän för allt!!! Kunde inte ha blivit bättre, de här gör vi om =))))))
Vill även tacka de som hjälpte till i köket, tackar tackar!
Å du S, kul att du stannade så länge fast du är trött av dig just nu eftersom du har en liten "bulle" i ugnen!
Å du också syrran o sambo som hade W me, kul att ni stanna tills musiken blev hög. Hade säkert vare längre om de inte höjt, eller hur ;-)
Stort tack till mina föräldrar som tog hand om alla mina 3 barn, är jätte tacksam över de!!!

Ja, de var lite om festen =)=)=)=)=)

Kram M

Kommentarer
Postat av: LogLady

Sitter nästan här o grinar nu för att jag missade allt :( Verkar ha varit en riktig höjdarefest, men huvudsaken är att NI hade det roligt :))



Ps. Klart det är okej att du länkat, var en pik till en annan människa som jag har liiite svårt för :)

2008-12-03 @ 07:48:33
Postat av: Anonym

Tack för en jättetrevlig fest. Det var hur kul som helst=)/V

2008-12-03 @ 09:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0