Familjedag

Nu är man hemkommen från familjedagen som va i Lögdö, mycket trevligt måste ja säga. Grabbarna fick sig ett varsitt halsband av farmor och skelettmugg av mormor. Lillgumman fick en rosa kamoflagefärgad mössa av sin mormor, hon blev hur sööööööt som helst i den.
De bjöds på teater, barnen satt helt still och bara titta, bra budskap hade den. Syrrans sambos systers barn va med, han är super gullig!
Han är bara 3 år men pratar som han vore 5=) Han var helt inne i teatern och när de pumpade ut de där skitvattnet så fiskarna mådde dåligt så ställer han sig upp å säger " Nä, gö inte så där" med en ledsam röst. Barn förstår mer än va man tror.
Nu kommer vi till den delen som min man och systrar tyckte va roligast idag...
De är min syster C som ska köra därifrån när vi ska hem, hon ska alltså backa med min älskade bil som jag håller så kär. Jag öppnar rutan kliver ur bilen för att dirigera, hon backar sakta sakta (för jag säger ju de) när hon backat så långat att de är dags att börja åka fram nä, men va gör då. Jo, jag nästan hänger i rutan typ håller emot för jag trodde hon skulle åka framåt å där stod de ju en annan bil, de va som lite lutning neråt . Min syster tittar på mig o även min man o andra syster bak å frågar "Va f-n ja håller på med", jag reagerar väl inte så mycke utan är helt inne i hur hon ska köra. Hon börja köra sakta framåt o när jag ser att vi inte törnar i nån annan bil säger jag "de här går fin fint du kommer förbi" i samma veva som jag ger henne grönttecken å hon ser att de går så gasar hon som man vanligtvis gör, men jag tror ju att hon inte vet att hon gasar (fråga mig inte hur jag tänkte) Så jag springer bredvid å försöker bromsa bilen, fattar ni hur roligt de måste ha sett ut! Igen tittar de på mig men den här gången gapskrattar dom. Min man sa så här " Hoppas ingen filmade dig nu så du hamnar på youtube..." De vore ju inte så kul fattar nu va lustigt de måste ha sett ut, jag var ju helt inne i körningen, haha. Han sa även de att han är glad att han satt i baksätet där de är tonade rutor så ingen såg att han va med, hihi

Nu ska vi äta gogratäng med kycklingfilé, mums!
Ha en trevlig lördagkväll för de ska vi ha!

Kram M

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA,det hade jag velat se.../V

2008-08-31 @ 20:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0