Bullbak

Idag börjde dagen med att jag väckte min äldsta son vid 7-tiden, ögonen sved mycket mer än igår morse...
Han gäspar, tog trötta steg nedför trappen o utbrister glatt när han kommer in på badrummet, "Visst ja, de är skola idag" Lika lycklig som igår, de håller i sig!

Tog en promis till mitt jobb (är mammaledig nu), kul o träffa alla, va ett tag sen.
Sen tog man "tjuren vid hornen" och gick upp på örnen (moster bor där), h-vete vilken backe. Få se de som träning (som en viss person skulle ha sagt ;-)

Gjorde en bulldeg med min yngsta son o hans tjejkompis R. Medans den jäste lekte de "mamma, pappa, barn", så kul att se att han kan leka lite "lugnare" lekar än bara "kill-lekar". När de va dags för utbak va de snabbt tillbaka vid bordet. Visade dem hur de skulle göra med kavlingen, margarinet, sockret o kanelen, efter de säger jag "vänta" för jag höll på med middagen samtidigt. Då säger kompisen  " Kan du laga mat samtidigt som du bakar"  Hon ar mycket förvånad att jag gjorde två saker samtidigt, man är väl tjej, kan gå o tugga tuggummi samtidigt också=)=)=)

Lillprinsessan fick morotspure för första gången, åt upp halva burken, trodde inte hon skulle tycka om det men hon är matglad av sig. 

På kvällskvisten gick jag alldeles själv utan barn o man till min vän J. Där bjöds de på kaffe o hennes dotter E bjöd på "charm", sötjänta där!

Nu är min gravida syster här, hon har betygsatt bullarna 10 möjliga av 5, mycket positivt!
Hon va till barnmorskan idag, allt såg fin fint ut. Skulle prata om förlossningen nästa gång, avundas henne inte...
Barnmorskan tror de är en tös, så nu får vi se vem som gissar rätt, spännande!

                                                      



Kram M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0